W ramach realizacji projektu pn. "Otwarci na świat uczniowie i uczennice szkół i placówek powiatu wyszkowskiego szansą rozwoju dla województwa mazowieckiego” uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej "Kopernik" uczestniczyli w warsztatach rozwijających postawy/umiejętności niezbędne na rynku pracy pn. "Kreatywne rozwiązywanie problemów - trening asertywności" z zakresu kreatywności i przedsiębiorczości".
Warsztaty były realizowane w okresie od października 2017r do kwietnia 2018r. dla 5 grup 20-osobowych. Łącznie w warsztatach wzięło udział 100 uczniów.
Uczestnicy zajęć "Kreatywne rozwiązywanie problemów-trening asertywności" zapoznali się z procesem kreatywnego rozwiązywania problemów oraz zwiększyli jego efektywność. Zdobyli umiejętności zastosowania odpowiedniej strategii rozwiązywania problemów dla konkretnej sytuacji. Poznali i ćwiczyli techniki generowania pomysłów i wybijania się ze schematycznego myślenia. Uczestnicy zajęć poprzez wykonywanie rozmaitych zadań nabywali nowe i doskonalili posiadane umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów i asertywności.
Warsztaty "Kreatywne rozwiązywanie problemów-trening asertywności " odbyły się zgodnie z ustalonym programem i harmonogramem, który obejmował 15 godzin zajęć.
W ramach zajęć słuchacze otrzymali materiały szkoleniowe ( notatnik i przybory do pisania).
W ramach realizacji projektu pn. "Otwarci na świat uczniowie i uczennice szkół i placówek powiatu wyszkowskiego szansą rozwoju dla województwa mazowieckiego” uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej "Kopernik" uczestniczyli w warsztatach rozwijających postawy/umiejętności niezbędne na rynku pracy, pn. "Ja jako członek społeczności" z zakresu umiejętności pracy zespołowej.
Warsztaty były realizowane w okresie od listopada 2017r do maja 2018r. dla 5 grup 20-osobowych. Łącznie w warsztatach wzięło udział 100 uczniów.
Celem warsztatów było kształtowanie umiejętności pracy zespołowej, zapoznanie uczestników z podstawowymi pojęciami socjologicznymi, takimi jak: jednostka, zbiorowość, wspólnota, grupa, więź społeczna, rola społeczna, społeczeństwo. Uczestnicy przyglądali się też rodzinie - jako najważniejszej grupie społecznej.
Warsztaty skupiały się na:
- uświadomieniu uczestnikom, dlaczego człowiek nazywany jest istotą społeczną
- zdefiniowaniu sytuacji, w których człowiek odgrywa różne role społeczne
- ćwiczeniach związanych z nabywaniem umiejętności współdziałania z innymi i mówienia o sobie
- kształtowaniu umiejętności pracy w grupie, prawidłowych zachowań , poprawa komunikacji między uczestnikami.
- ćwiczeniu metod zmiany postaw jako umiejętności niezbędnych na rynku pracy.
- kształtowaniu umiejętności pracy zespołowej.
Podstawowe korzyści osiągnięte przez uczestników warsztatów:
- uczestnicy warsztatów potrafią określić swoje role w zespole, a także potrafią określić cechy osobowości członków zespołu, istotne z punktu widzenia funkcjonowania zespołu jako całości
- uczestnicy warsztatów poznali czym jest praca zespołowa, co o niej świadczy i jak ją można rozwijać i wzmacniać
- uczestnicy warsztatów wiedzą jak opowiadać o swoich kompetencjach pracy zespołowej na rozmowie kwalifikacyjnej
- uczestnicy warsztatów poznali postawy człowieka jako podstawowy element naszego funkcjonowania, a także poznali metody zmiany postaw.
Warsztaty " Ja jako członek społeczności" odbyły się zgodnie z ustalonym programem
i harmonogramem, który obejmował 15 godzin zajęć.
W ramach zajęć słuchacze otrzymali materiały szkoleniowe ( notatnik i przybory do pisania) oraz podręczniki dydaktyczne:
1. "Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie" Wydawnictwo: Edgard. Autor: Agnieszka Biela,
2. "Kompetencje personalne i społeczne" Autor: Anna Krajewska.
Czytaj więcej: Warszawski Salon Maturzystów Perspektywy 2019
21.05.2018r. uczniowie i uczennice CEZiU ”Kopernik” w ramach projektu „Otwarci na świat uczniowie i uczennice szkół i placówek powiatu wyszkowskiego szansą rozwoju dla województwa mazowieckiego” uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W wycieczce wzięło udział łącznie 60 uczniów i 4 opiekunów.
Czytaj więcej: Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie dla uczniów/uczennic CEZiU
Zajęcia z biologii w ramach projektu zostały podzielone na 7 bloków tematycznych:
1. Elementy genetyki
2. Komórka – podstawowa jednostka funkcjonowania organizmu
3. Organizm człowieka i jego układy
4. Ekologia
5. Doświadczenia biologiczne
6. Ochrona środowiska
7. Wycieczka do obszaru chronionego – Puszcza Biała.
Zajęcia z języka niemieckiego w ramach projektu „Otwarci na świat uczniowie i uczennice szkół i placówek powiatu wyszkowskiego szansą rozwoju dla województwa mazowieckiego” były realizowane z wykorzystaniem nowoczesnego kursu multimedialnego ,,Profesor Klaus’’. Każdy rozdział tego kursu zawierał odpowiednio dobrany materiał i obejmował m.in. dialogi, naukę słówek, prezentacje, rozumienie ze słuchu i gramatykę. Ćwiczenia były bardzo urozmaicone poprzez różnorodne nagrania dźwiękowe, filmy, animacje i ciekawostki. Specjalne testy sprawdzające oraz czytelne statystyki umożliwiały na bieżąco weryfikację postępów w nauce.
Czytaj więcej: Zajęcia z języka niemieckiego z wykorzystaniem ICT
Uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej "Kopernik" uczestniczyli w zajęciach z języka angielskiego z wykorzystaniem ICT w ramach projektu „Otwarci na świat uczniowie i uczennice szkół i placówek powiatu wyszkowskiego szansą rozwoju dla województwa mazowieckiego”. Najważniejsze cele, jakie udało się zrealizować w ramach tych zajęć to wzbogacenie zasobu słownictwa, czytanie tekstu ze zrozumieniem, konstruowanie wypowiedzi pisemnej, umiejętność rozumienia ze słuchu oraz konstruowanie wypowiedzi ustnej.
Czytaj więcej: Zajęcia z języka angielskiego z wykorzystaniem ICT